Vanliga frågor och svar

Orderhistorik

Jag kan inte hitta mina gamla order, vad beror det på? 

Vi migrerade till ett nytt system den 5:e november 2013. Order äldre än det datumet fördes inte med till det nya systemet. Hör av dig till oss på info@finaparaplyer.se om du behöver hjälp kring en beställning äldre än detta datumet.

Ångerrätt

Kan jag få öppet köp på en vara jag köper på finaparaplyer.se?

Det behövs inget speciellt ”öppet köp” hos finaparaplyer.se eftersom du har 14 dagars ångerrätt, se nedan.

Kan jag ångra ett köp hos finaparaplyer.se?

Enligt svensk lagstiftning har du 14 dagars ångerrätt när du köper varor online. Vi på finaparaplyer.se är noga med att följa svenska lagar, så du har självklart 14 dagars ångerrätt på alla köp. Observera att ångerrätten enbart gäller om varan är oanvänd och eventuell originalförpackning är oskadad. Kontakta oss om du vill ångra ett köp, du får då information om hur och var du skall återsända varan. Vi kommer sedan att bedöma skicket på produkten och huruvida den använts eller ej. Om produkten returnerats till oss i det skicks som krävs, så ersätter vi dig med samma summa som du betalade för varan, du får dock stå för kostnaden av att returnera varan själv.

Reklamation

Varan jag fick är trasig redan när jag fick den, vad gör jag?

Om paketet är skadat vid ankomsten till dig skall du anmäla det till respektive fraktleverantör, i de flesta fall posten. Om emballaget är helt, men varan ändå är trasig så är du välkommen att kontakta oss på finaparaplyer.se, så löser vi det hela. Skicka dock inte tillbaka några produkter innan du har pratat med oss, det är väldigt viktigt.

Min produkt har gått sönder på ett sätt som inte borde kunnat ske: hur gör jag?

Kontakta oss och beskriv vad som har hänt så att vi kan bedöma problemet. Efter en bedömning får vi se om det är en garantifråga eller inte. Precis som ovan: skicka inte tillbaka någonting till oss utan att först höra av dig.

PRODUKTER

Jag har frågor om en av era produkter, var skall jag vända mig?

Du är välkommen att kontakta finaparaplyer.se om du har frågor eller vill se fler bilder av en produkt till exempel. Hör av dig så hjälper vi gärna till!

Hur vet jag om en viss vara finns i lager eller inte?

På varje enskild produktsida kan du se om varan finns i lager eller inte. Dessutom anges en ungefärlig leveranstid för eventuella beställningsvaror.

Leverans & Frakt

Hur långa är era leveranstider?

Våra leveranstider är ca 1-3 vardagar på lagervaror, och allt mellan 5-12 vardagar på beställningsvaror.

Varför har ni inte alla varor i lager?

De mer ovanliga paraplyerna säljs inte så ofta, och därför vill vi inte ha flera av dessa i lager, eftersom produkten helt enkelt kan bli omodern.  Vi siktar på att ha alla produkter som säljs någorlunda regelbundet i lager, men undantagen blir dock beställningsvaror. Du ser på respektive produktsida om det är en beställningsvara eller inte.

Hur fungerar det att köpa beställningsvaror på finaparaplyer.se?

Om du vill köpa en beställningsvara är det bara att beställa på vanligt sätt, enda skillnaden är att leveranstiden blir lite längre. Vi reserverar oss dock för att en eventuell beställningsvara kan vara slut hos våra leverantörer, det har dock aldrig hänt hittills. Om varan är slut hos leverantören så kontaktar vi dig och diskuterar eventuella alternativa produkter eller om du vill annullera beställningen och få pengarna tillbaka.

Vad kostar frakten?

Vi tar i nuläget en frakt och administrationsavgift på 49:- inklusive moms per beställning för leverans via DHL. Vi jobbar aktivt med att få ner våra fraktkostnader och kommer så fort vi kan att försöka sänka denna avgift. Problemet är att många paraplyer är tämligen skrymmande, och fraktkostnaden därmed högre.

Har ni någon butik man kan gå till?

Nej, vi har i nuläget inte någon fysisk butik, utan finns bara på internet.

Levererar ni utomlands, dvs utanför Sverige?

Nej, i nuläget levererar vi bara inom Sverige.

BETALNING

Vilka betalningssätt kan jag använda hos finaparaplyer.se?

Vi använder oss av Paysons betalsystem, vilket möjliggör betalning med de vanliga kontokorten, betalning via din internetbank, eller betalning via faktura.

Vi erbjuder inte betalning mot postförskott av den anledning att det medför höga kostnader samt problem med outlösta paket. Vi rekommenderar dock att du väljer faktura som betalningsalternativ ifall det känns obekvämt att betala med kort. På så sätt får du en faktura tillsammans med din vara, och betalar alltså inte förrän du fått och öppnat ditt paket.

ÖVRIGA FRÅGOR

Vem står bakom finaparaplyer.se?

Finaparaplyer.se drivs av Cedek AB, mer information finner du på sidan ”Om oss”.

Hur kan jag kontakta er?

I nuläget kan du bara kontakta oss via e-mail. Vi svarar i regel på ditt e-mail samma dag, ibland till och med fortare. Du kan maila oss på info@finaparaplyer.se

Har du fler frågor som inte finns på denna sida? Skicka oss gärna ett e-mail så besvarar vi dina frågor så fort som möjligt.


Bästsäljare